Jak promować książki w Internecie?

Jak promować książki w Internecie? Na zdjeciu klawaiturą komputerową z klawiszem Enter, który ma symbol książki.

Witajcie!

Chcę z Wami porozmawiać o bardzo ważnym zagadnieniu dla każdego pisarza – jak skutecznie promować swoje książki w Internecie. Wiem, że to pytanie zadaje sobie wielu autorów, którzy marzą o tym, aby ich dzieło trafiło do jak najszerszego grona czytelników. Dlatego postaram się przybliżyć Wam kilka sprawdzonych sposobów na to, jak zyskać popularność w sieci.

Wykorzystanie mediów społecznościowych

Media społecznościowe to najpopularniejszy obecnie kanał promocji, z którego warto w pełni korzystać – podkreślają to specjaliści z simpliteca.com i innych agencji marketingu internetowego. Przede wszystkim koniecznie załóżcie fanpage na Facebooku poświęcony Waszej twórczości. Regularnie dodawajcie tam informacje o swoich publikacjach, fragmenty książek, ciekawostki, zapowiedzi. Angażujcie fanów w dyskusje i konkursy. Prowadzenie aktywnego profilu na FB może przynieść naprawdę dobre efekty.

Oprócz tego polecam także założenie konta na Instagramie. To świetne miejsce, aby dzielić się okładkami książek, cytatami, zakulisowymi zdjęciami z pisania. Instagram działa nieco inaczej niż FB, bardziej opiera się na obrazie. Dlatego publikujcie tam treści wizualne związane z Waszą twórczością.

Promocja w serwisach czytelniczych

Bardzo ważnym kanałem promocji online są także serwisy i fora dla czytelników. Warto dołączyć do najpopularniejszych portali tego typu w naszym kraju, takich jak Lubimy Czytać, Blog o Książkach, Czytam.pl. Tam również możecie informować o swoich nowościach, brać udział w dyskusjach. Poza tym polecam grupy dla autorów na FB – to świetne miejsce do nawiązywania kontaktów i promowania się nawzajem.

Reklama internetowa

Oprócz social mediów i portali czytelniczych, możecie także skorzystać z płatnych form reklamy internetowej. Pomogą one dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Google Ads

Reklamy w wyszukiwarce Google pozwalają wyświetlać ogłoszenia konkretnym użytkownikom, na podstawie wpisywanych przez nich zapytań. Dzięki temu można dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych naszą książką.

Reklama na Facebooku

Facebook daje możliwość bardzo precyzyjnego targetowania reklam. Możemy wybrać kryteria takie jak wiek, płeć, zainteresowania i wyświetlać promocję tylko wybranej grupie użytkowników.

Współpraca z blogerami

Jeszcze jedną skuteczną metodą na promocję online jest nawiązywanie współpracy z blogerami i vlogerami. Warto kontaktować się z osobami piszącymi o książkach i proponować im recenzje naszych tytułów. ich opinie mogą zachęcić wielu czytelników do sięgnięcia po naszą publikację.

Jak widzicie, sposobów na promowanie książek w Internecie jest całkiem sporo. Kluczowe jest po prostu wypróbowanie różnych kanałów i znalezienie najlepszych dla Waszych publikacji. Przy odrobinie kreatywności i konsekwencji w budowaniu swojej marki w sieci na pewno osiągniecie sukces. Powodzenia!

Zostaw komentarz

Adres e-mail nie zostanie opublikowany